A vészhelyzet utáni első testületi ülést 2020. július 8-án, szerdán tartotta Bükkábrány község képviselő-testülete. Az ülésen összesen tizenegy napirendi pont került megvitatásra.
Az első napirendben tájékoztató hangzott el a veszélyhelyzet időszakában meghozott polgármesteri döntésekről. A kapcsolattartás a képviselők között a járvány ideje alatt is folyamatos volt. Saját hatáskörben, a testülettel való egyeztetés után a polgármester döntött az óvoda bezárásáról, pályázati kérdésekről, rendkívüli intézkedéseket hozott temetési segélyek és születési támogatások ügyében.
Hirdetés_______________________________________________________________________
 
A második napirendben Bükkábrány Község Önkormányzat 2019. évi költségvetésének módosítására került sor. Átvezetésre kerültek a testület által jóváhagyott változtatások és a törvényi változások miatti módosítások. A testület egyhangúan támogatta a napirendet.
 
A harmadik napirendben a 2019. évi összefoglaló éves ellenőrzési jelentés került megvitatásra. Érdemi hibát az ellenőrzés nem tárt fel, kérdés ezzel kapcsolatban nem merült föl. A jelenlévők egyhangúan támogatták a napirendet.
 
A negyedik napirendben Bükkábrány Község Önkormányzat 2019. évi költségvetésének zárszámadását tárgyalták a képviselők. A zárszámadást 726.579.553 Ft kiadással és 880.755.673 Ft bevétellel egyhangúan elfogadták a jelenlévők.
 
Az ötödik napirendben Bükkábrány Önkormányzat képviselő-testületének településkép védelméről szóló rendeletének megalkotására került sor. Ez egy régóta húzódó kérdés volt és a rendelet átdolgozásra szorult jogszabályi változások és tervezési hiányosságok miatt. A rendelet célja az, hogy mindenki szabadon építkezhessen, csak a kirívó eseteket szeretnék tiltani. Mindenkit arra kérnek, hogy mielőtt bármit is építene keresse fel a hivatalt, vagy az építésügyi szakértőt és tájékozódjon a lehetőségekről a későbbi szankciók elkerülése miatt. A képviselők egyhangúan támogatták a napirendet.
 
A hatodik napirendben Jakab János kérelmét tárgyalták, aki vízellátáshoz szükséges csővezetéket szeretne kialakítani önkormányzati ingatlanon keresztül. A kérelmet egyhangúan támogatták a tagok.
 
A hetedik napirendben Bükkábrány Önkormányzat Gazdasági Programját ismertette Szalai Szabolcs polgármester. A program öt évre szól és elfogadása a vírushelyzet miatt csúszott a mostani időpontra. A tervezet átfogó, minden területet érint és szabad mozgásteret ad a változtatásra.
 
A nyolcadik napirendben a Közvilágítás korszerűsítésére a KÖZVIL Első Magyar Közvilágítás Zrt. ajánlatát fogadta el a testület. A jelenlegi lámpatestek belsejét cserélnék led-es világításúra, amellyel jelentős energia takarítható meg. Tesztüzemben két ilyen lámpa már működik. A visszajelzések alapján megfelelő a fényerejük. A csere nem igényel külön beruházást a keletkezett megtakarításból fizethető a felújítás. A képviselők egyhangúan támogatták a napirendet.
 
A kilencedik napirendben az Integrált Településfejlesztési Stratégia elkészítéséhez beérkezett árajánlatok kerültek elbírálásra. A közbeszerzési szabályzat alapján a legalacsonyabb árat kínáló BORA 94 Nonprofit Kft. került ki nyertesként a tenderen.
 
A tizedik napirendben a Jó Szerencse Háza bérleti és belépődíjainak megállapítására került sor. Ennek alapján a felnőtt jegy 500 Ft, a diák és nyugdíjas 350 FT, bükkábrányiaknak pedig 250 Ft-ba kerül a belépő. A múzeum keddtől-péntekig 10-16 óráig, hétvégén pedig előzetes egyeztetés esetén lesz elérhető a látogatók számára. Esküvőkre, bálokra, rendezvényekre is bérelhető lesz a benti és a kinti rész is, külön megállapodás alapján.
 
A tizenegyedik napirendben Szalai Szabolcs polgármester beszámolt az elmúlt hónapokban végzett munkákról. Szó esett a pályázatok állásáról, a hivatal felújításáról, a szökőkút új burkolattal való ellátásáról, a 3-as út melletti járdaszakasz térkövezéséről, a buszmegálló fejlesztéséről. Kerékpárút világításáról, az óvoda épületének felújításáról, a patakok takarításáról, utak karbantartásáról, egyházi épületek megújulásáról, a temetőben elhelyezett illegális szemétről. Sikeres pályázatokról az orvosi rendelő eszközparkjának bővítésére és útfelújításra. A szennyvízhálózat kiépítésével kapcsolatban a 2020. év harmadik negyedévében várható végleges döntés. A nyílt ülés után zárt ülésen a testület segélyeket, kérelmeket tárgyalt meg.
 
 

Szerkesztő


Bodzán László
     tulajdonos

Telefon: +36 (30) 372 0691

Operatőr


Bodzán László
     tulajdonos

Telefon: +36 (30) 372 0691

Vágó


Bodzán László
     tulajdonos

Telefon: +36 (30) 372 0691

 
 
Joomla Templates and Joomla Extensions by ZooTemplate.Com